Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Soudní přelíčení,

ve kterém městská část Praha 1, zosobněná starostou Lomeckým požaduje po sochaři Michalu Blažkovi částku 355 700 kč za násilné vystěhování ateliéru v Haštalské ulici,

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 28.6.2015 18:47  •  Přečteno: 1045x

Naprostost – Výstava o životě Ladislava Klímy v Modřanech.

Naprostost – Výstava o životě Ladislava Klímy v Modřanech.Putování po místech osviceni.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 2.11.2016 10:20  •  Přečteno: 808x

Pokračuje Lysolajské symposium 2015!

Pokračuje Lysolajské symposium 2015!

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.7.2015 18:51  •  Přečteno: 1308x

Ředitelka se nechce asi nechat zavřít.

Galerie hl. města Prahy měla před dvěma měsíci vyhlásit soutěž na realizaci pomníku Jana Palacha, odložila to dvakrát, naposledy včera. Je těžké vyhlásit soutěž na něco, co Kněžínek s Bémem už dávno kamarádsky dohodili A. Kašparovi a ten to má už několik let hotové (za několik miliónů). Ředitelka se nechce asi nechat zavřít.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.4.2015 21:13  •  Přečteno: 436x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Imaginativní neschopnost tvůrce objektového umění spoléhá na lenost či absenci představivosti konsumenta: může-li objekt představovat cokoli, nepředstavuje-li nic mimo sama sebe, nemusí se divák nijak namáhat.

Objektové umění vytváří tedy symboly, není příznačné, nelze je přímo „čísti“, nejsou znaky toho, co symbolizují. 

Mají-li nabýt významu jest třeba dodat ideologii. Tyto objekty se tím stávají ostatky náboženství, kterému je možno uvěřit či neuvěřit. Často pouze neřízená touha otevírat ústa či chápat se pera, být sám sobě prorokem, prozradí na co tvůrce myslel (nebo nemyslel) během tvorby a ukáže vratkost základů víry. Na víře samé to však nic nezmění. 

 

Antonín Kosík, úryvek, k eseji Zdeňka Palcra „Giacomettiho postřeh“, pracovní verze, 1982

 

O Palcrovi v číslech SZ 8, 9, 11, 12, 13.

print Formát pro tisk