Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Exkurz do politiky

Od ani jednoho prezidentského kandidáta v USA se nedalo čekat, že by reklamovali kvalitu Havlovy bronzové busty v Kongresu a poslali ji domů, že si jako americký lid žádá nějakou lepší. Spíše je teď pravděpodobné, že se Havel octne obklopen portréty Trumpovy manželky Ivanky či tchýně.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.11.2016 9:40  •  Přečteno: 976x

Postmoderní restaurování Národního divadla

Postmoderní restaurování Národního divadlaMgr. Jiří Fiala, restaurátor, majitel, jednatel a jediný společník a zaměstnanec firmy ArtKodiak se vyučil ve firmě Gema. Neodešel v dobrém a tak znalý všech možných i nemožných fíglů čekal na okamžik, kdy vyrovná skóre.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.12.2014 16:59  •  Přečteno: 1643x

Výstava portrétů básníka Skácela

14. 5. od 10.00 vyhlášení výsledků.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.5.2015 20:23  •  Přečteno: 1340x

Číše vína s autorem poslední den v 17 hodin.

Prodloužení výstavy kreseb Jaroslava Blažka z roku 1969 do 24. 5. 2016 ve Ztichlé klice, Betlémská 10, Praha 1, út-pá 13-19h.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.5.2016 10:57  •  Přečteno: 428x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Imaginativní neschopnost tvůrce objektového umění spoléhá na lenost či absenci představivosti konsumenta: může-li objekt představovat cokoli, nepředstavuje-li nic mimo sama sebe, nemusí se divák nijak namáhat.

Objektové umění vytváří tedy symboly, není příznačné, nelze je přímo „čísti“, nejsou znaky toho, co symbolizují. 

Mají-li nabýt významu jest třeba dodat ideologii. Tyto objekty se tím stávají ostatky náboženství, kterému je možno uvěřit či neuvěřit. Často pouze neřízená touha otevírat ústa či chápat se pera, být sám sobě prorokem, prozradí na co tvůrce myslel (nebo nemyslel) během tvorby a ukáže vratkost základů víry. Na víře samé to však nic nezmění. 

 

Antonín Kosík, úryvek, k eseji Zdeňka Palcra „Giacomettiho postřeh“, pracovní verze, 1982

 

O Palcrovi v číslech SZ 8, 9, 11, 12, 13.

print Formát pro tisk