Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Vánoce

Vánoce obnažují u části lidstva obscese protikladné faktu, že se Spasitel narodil ve stáji vonící chlévskou mrvou s biliony našich bakteriálních bratří a sester.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 31.12.2014 9:57  •  Přečteno: 1727x

Druhé číslo tiskoviny AVU

Druhé číslo tiskoviny AVUpřejmenované ze ”Zpravodaje„ na ”Íčko„ obsahuje zajímavé věty, např: ”Díky Daučíkové jsem byla zvolena do vedení (jakési feminterny).„

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.1.2019 16:05  •  Přečteno: 600x  •  Komentářů: 0

KOLOKVIUM DVOU

Výstavy v Galerii AVU jsou si všechny podobné a dokonale zaměnitelné. Na zemi se něco povaluje a hlavu zvednete jen kvůli videoobrazovce. To všechno ale autoři vědí, jsou totiž vedeni k tomu, že nejdůležitější je přece doprovodný vysvětlující leták. Jeden takový se sochařskými glosami v závorkách předkládám. Webová verze AVU je přizpůsobena obecnému českému pravopisu a opatřena vědecky nezbytným citátem ikony.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.7.2015 17:54  •  Přečteno: 1399x

2. kolo sochařských portrétů Václava Havla

2. kolo sochařských portrétů Václava Havla„Alkoholik propíjející peníze, které sem přicházely pro vězněné a jejich rodiny… Ostatně poslední svědectví generála Lorence (šéf StB), jak ochotným spolupracovníkem StB Havel byl, hovoří samo za sebe“. Senátor Doubrava (Zemanovci), 2014

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.1.2015 18:18  •  Přečteno: 2692x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Imaginativní neschopnost tvůrce objektového umění spoléhá na lenost či absenci představivosti konsumenta: může-li objekt představovat cokoli, nepředstavuje-li nic mimo sama sebe, nemusí se divák nijak namáhat.

Objektové umění vytváří tedy symboly, není příznačné, nelze je přímo „čísti“, nejsou znaky toho, co symbolizují. 

Mají-li nabýt významu jest třeba dodat ideologii. Tyto objekty se tím stávají ostatky náboženství, kterému je možno uvěřit či neuvěřit. Často pouze neřízená touha otevírat ústa či chápat se pera, být sám sobě prorokem, prozradí na co tvůrce myslel (nebo nemyslel) během tvorby a ukáže vratkost základů víry. Na víře samé to však nic nezmění. 

 

Antonín Kosík, úryvek, k eseji Zdeňka Palcra „Giacomettiho postřeh“, pracovní verze, 1982

 

O Palcrovi v číslech SZ 8, 9, 11, 12, 13.

print Formát pro tisk