Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Milado, vidím Tě dvojmo – Pomníkomory 2

Představa, že Praha bude mít dvě soutěže na dva pomníky Milady Horákové potěší jistě srdce každého sochaře, jen tak dál.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.6.2014 23:35  •  Přečteno: 1479x

PF 2018: Zeman má syffilis!!

PF 2018: Zeman má syffilis!!Mám ho!
Paniku vyvolalo mezi českými vlastenci porovnání chůze herce Petra Čepka ve filmu Petrolejové lampy a Zemanovo cupkání prokládané nepovedenými pukrlaty.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.1.2018 10:13  •  Přečteno: 6382x

„…ten Pol Pot byl vlastně takový šílený konceptuální umělec…“

Konceptuální performer Vačkář, pokračovatel průkopnických akcí, při níž umělci manipulují s ostatními jedinci (M. Knížák, Karel Miller) po návštěvě Kambodže a komunistického vězení Rudých khmérů S21:

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.11.2016 10:25  •  Přečteno: 1871x

Doktorandi – hrobaři umění

Šarlatán Sevčík s Knížákem stvořili paskvil Vědecko-výzkumné pracoviště (VVP) na AVU pro tvorbu dějin umění, a to týkající se minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.5.2015 20:16  •  Přečteno: 1498x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: K O M E N T Á Ř E, 2018

„Chočeš aforizmusa?“

„Chočeš aforizmusa?“ptal se každou chvilku Miloš Zeman sochařky Ani Vinokurovny, která byla poveřena vytvořením jeho portrétu na spřátelné prognostické olympiádě, konané v osmdesátých letech 20. století v Kazachstánu.

Spolu s Klausem a Komárkem tam zvítězili v soutěži trojčlených štafet. Vymodelovala i Klause. „Finišmen Komárek musel bohužel hned po klání odletět do Angoly a tehdy bylo zakázáno fotografovat, takže jsme v ušetřeném čase vyhrazeném pro třetí portrét navštívili místo, kde jsem se narodila.

Můj portretovaný model se zajímal o krajové zvyky, nejvíce snad o prastarou tradici práva otce nevěsty na její defloraci.

Byl nadšen, že v nových poměrech toto právo bývá uplatňováno v některých oblastech take okresními tajemníky, fascinovala ho statistika, zapisoval si horské oblasti a nížiny a porovnával, kde má tajemník přednost jako první. Jásal, že našel chybějící článek řetězce archetypu, zmíněný Karlem Marxem v Komunistickém manifestu, i když prý až na konci spisu, kde si toto právo drze uzurpoval kapitalista.

Ze své zásady chránit vždy své modely jsem to nikde nehlásila.“ Tak vzpomínala tvůrkyně mnoha významných sousoší. „...z původního konceptu trigy vznikla nakonec dvouhermovka.“ (citováno z B. Jelcinem částečně odtajněného archivu SKaZXISSK.)

(fotografie je laskavě zapůjčena z pozůstalosti umělkyně)

 

print Formát pro tisk