Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Jacob Epstein (1880–1959)

Jacob Epstein (1880–1959)V roce 1912 vypukl ve Francii sochařský skandál s náhrobkem Oscara Wildea. Autor, anglický sochař, Jacob Epstein, udělal letícího anděla s mužským lingamem. Později vytvořil řadu realistických portrétů osobností a anglické honorace. Tyto hlavy jsou založeny na tvarové stylizaci a jejich povrchy jsou až graficky pojednány ve snaze vytvořit iluzi lidské kůže a lesku vlasů. Nikdy však díky své tvarové nadsázce neztrácejí sošný plastický charakter. U některých je cítit ovlivnění indickou plastikou a na rozdíl od minulých portrétistů Epstein dosahuje přímého pohledu očí zatmavenými zornicemi vhloubením hmoty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.12.2014 16:53  •  Přečteno: 2562x

Portréty Vlasty Prachatické

Galerie 1. patro, Myslíkova 9, Praha 1.
Portréty Vlasty Prachatické čt–so 15–19, do 29. 10. 2016

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.9.2016 10:47  •  Přečteno: 1086x

Paní Morganová, paní Daučíková odstupte!

svou neschopností (snad jen tou) jste umožnily rozkradení Akademie výtvarných umění. (Začalo to na konci odpovědnosti Ševčíka, pak Morganové, Erasmus spadal pod odpovědnost zahraniční prorektorky Daučíkové – namočen je i megamimoň Kokolia).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 20.3.2015 9:44  •  Přečteno: 1979x

Adolf Vildt (1868–1931)

Adolf Vildt (1868–1931)Nejvlivnějším italským sochařem první třetiny 20. století byl Adolf Vildt. Virtuozní kameník s citem pro dokonalé mramorářské dokončení povrchu, jehož stylizace nikdy nepřehlušuje živost portrétu. Charakter často vyjadřuje až bizarní grimasou. Vždy mu ale jde o vyjádření vlastního, jasně čitelného názoru na portrétovaného. Z hlediska zpodobnění v mramoru je jeho dílo vyjímečné a ve dvacátém století ojedinělé. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.12.2014 16:46  •  Přečteno: 2384x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: A V U, K O M E N T Á Ř E, 2019

Ministr kultury našel svou vyvolenou

Ministr kultury našel svou vyvolenou

„nechci vedle sebe nehybnou sošku“

„Pod peřinou stále něco hledáš,

ruka šmátralka si pokoj nedá.

Nalézáš hroty skal a jeskyňku,

nevydechneš ani na chvilinku.

Hledání je práce, co Tě zřejmě baví,

všechno, i chloupky se mi do pozoru staví.“

 

Olízni si mě sladce zespod i z vršku, nechci vedle sebe nehybnou sošku.

...

 

Probudila jsi ve mně lásky emoci,

potřebuji Tě nejen za noci.

Rozevři mi prosím sladký klín,

ať nemám věčný splín.“

 

„Na flétničku mi prosím zahrej.

...

 

Dlouze mi pískáš

a bílá lavina se zvolna vytrácí,

flétnička se mi potácí.

Hraješ věru zvláštní styl,

časem nám to půjde líp!“

Φ    Φ    Φ

Básně ministra Staňka (výše) nepřátelské k sochařství souzní s rušením ateliéru sochařství na Akademii výtvarných umění.

Spolu s tvůrcem mrdajících psů, rektorem AVU Vaňkem, koprofilem ve své komisi Zábranským a jím oceněným básníkem Sýsem tvoří sochám nepřející seskupeníčko. Není divu, že našli zalíbení v dynamické nové vedoucí ateliéru K. Olivové, (na snímku s A. Daučíkovou a P. Morganovou), které se snaží vylomit dveře do kabinetu školní knihovny. Performence dokumentuje pro nějaký mega­irazín fotograf Dětinský.

Převzato z Přítomnosti

http://www.pritomnost.cz/2019/04/25/knihovna-jako-pozadi-pro-kaccino-pozadi/

 

print Formát pro tisk