Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Zpátečnický Sochařský Zpravodaj

Byl jsem mladým technologickým novátorem celkem oprávněně označen za zpátečníka.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.1.2015 17:55  •  Přečteno: 2373x

Promítání dokumentárních filmů o osmiletém působení českého restaurátorského týmu Gopura 2 v Angkoru v Kambodži

12. 9. 2016: Promítání dokumentárních filmů o osmiletém působení českého restaurátorského týmu Gopura 2 v Angkoru v Kambodži – úterý 13. 9., 20. 9. a čtvrtek 15. 9. a 22. 9. Vždy od 17 hodin v letenském Montmarteru, J. Zajíce 7, Praha 7 (u Sparty) za účasti restaurátorů.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.9.2016 10:40  •  Přečteno: 1365x

Stanovisko vedení AVU k pamfletům Michala Blažka

Pamflety Michala Blažka ve věcné rovině satiricky komentují dění na AVU v Praze. Kritizuje akademické dění z konzervativních pozic tzv. „klasické“ sochy a malby. Vyjadřuje názor těch, kteří neakceptují proměny, k nimž ve výtvarném umění dochází v moderní době od Duchampových ready-made. S tímto názorem se neztotožňujeme, ale je legitimní.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2019 9:21  •  Přečteno: 1348x  •  Komentářů: 1

Giacomo Manzú (1908–1991)

Giacomo Manzú (1908–1991)Giacomo Manzú (1908–1991) vytvořil bronzová vrata na bazilice sv. Petra v Římě.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:15  •  Přečteno: 3673x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochařské techniky, Sochaři, 2020

Dekoncept sochařského díla Hany Wichterlové

Dekoncept sochařského díla Hany WichterlovéUrčeno pro studenty architektury stavební fakulty ČVUT

Lusk

„Ten jsem taky našla na zahradě. Měla jsem tady tu netykavku, a já jsem náhodou jednu rozlouskla, a měla jsem to na ruce. Honem jsem běžela do ateliéru, nakreslila jsem jej, a za chvilku splasknul. To dlouho nevydrží. Takže jsem byla tuze ráda, že to mám nakreslené. Ale ta kresba byla dost nedostatečná. Ledasco mi tam scházelo. Tak jsem naříkala, že to nemám, a otvírala jsem další a další netykavkové lusky, a už se mně podruhé nikdy neudělalo, co jsem potřebovala. 

 

Najít ve vegetativním světě motiv, který obstojí jako plastika, je hrozně těžké, velice vzácné. Lusk je nakonec už moc složitý tvar, není to ideál­ní motiv. Jak explodoval svoje mláďata. 

V sádře vypadal dobře. V bronzu už ztratil moc. Je to takové reptilovité. Kdybych jej byla odlila do bílého cementu, tak to bylo lepší.“

HW

 

print Formát pro tisk