Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Brouk u Stromovky

Galerie Lajka naproti AVU do 31. 10. zajímavě připomíná Bohuslava Brouka (1912–1978), buřiče avantgardy a formálního dědice letenského Brouka a Babky či Bílé Labuti.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.10.2014 9:46  •  Přečteno: 1196x

Návštěva divadelního představení na Akademii výtvarných umění

Prostor tu je ”strukturálním momentem“ bytí. Bytí ”nás… umisťuje do celku jsoucna“ a moc bytí je tu mocí distance. Umisťování se odehrává tak, že nás ”od jsoucen… zároveň distancuje“. A právě distance umožňuje věcem objevit se. (Haptická ozvěna – výklad textu Jana Patočky Spisovatel a jeho věc a Úvahy nad Readovou knihou o sochařství, k teorii plastičnosti, RP)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 10.6.2014 21:22  •  Přečteno: 2332x

Léto s Palcrem

12. července uplynulo 18 let od smrti nejdůležitějšího českého sochaře druhé poloviny 20. století, Zdeňka Palcra. Protože odmítal vystavovat (výjimkou byly pouze tři výstavy – 1960 Praha, 1970 Nová síň, Praha, 1986 Litomyšl), veřejnost neměla a nemá o jeho díle povědomí. Ve stodole ve Zdibech hnije 300 většinou nadživotních soch a to (ne) díky neochotě dědiců zaplatit dědickou daň, která v době Palcrovi smrti ještě platila, dále klasickým nezájmem kulturních institucí i proti sochařsky zaměřené akademické obci.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.8.2014 20:24  •  Přečteno: 30089x  •  Komentářů: 152

Charles Despiau

Charles Despiau Charles Despiau (1874–1946)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.11.2014 16:34  •  Přečteno: 2406x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2016, K O M E N T Á Ř E

Viktor Karlík z Revolver Revue

má smůlu. Jeho originální myšlenky si postmodernisté přisvojí a jemně načančané je prodají, aniž by uvedli zdroj původu, o dividendách nemluvě.

 Začal to v devadesátých letech Jiří David, pokračovala kurátorka Raimanová přivlastněním si jeho projektu autobusových zastávek a nyní bankovní monstrozní publikace Obsese, která vypadá jako jeho dlouhodobý cyklus Ateliéry z Revolveru. Posťáci se již chystají vybagrovat granty s jeho pozměněným projektem „Ohanbí kurátorů“.

 

print Formát pro tisk