Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Giacomettiho postřeh

Dosud, pokud vím, nepublikovaný text Zdeňka Palcra – pokračování pracovní verze, únor 1982
Rozvíjení významu odpovědi na otázku v čem je rozdíl mezi objektem a uměním zobrazujícím k otázce: „…Proč by mouchy měly být bez umění?“ (R. Smithson, Příběhy se zrcadly – cestování po Yucatanu, Artforum, 1969) Přiblíží i důvod, proč otázku rozdílu mezi objektem a uměním zobrazujícím jsme položili: „…a navrhl jsem pojetí poesie jako živoucího celku veškeré poesie, která kdy byla napsána…“ (T. S. Eliot – Tradice a individuální talent, Listy pro umění a kritiku, 1933)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.6.2016 14:53  •  Přečteno: 628x

Každoroční Sochovna Žižkov

Každoroční Sochovna ŽižkovVystřelené Oko 8. 9. 2016

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.9.2016 10:50  •  Přečteno: 648x

Polpot zachránce kultury

V Kambodži byla běženecká vlna řešena na rozdíl od nás nikoli pouze elektricky nabitým ostnatým drátem, ale souvislým pásem minových polí.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2016 16:21  •  Přečteno: 648x

Kdo nejde se Sochařským zpravodajem, nejde se sochařským zpravodajem

Kdo nejde s námi, jde proti nám, K. Gottwald

Kdo není proti nám, je s námi, J. Nazaretský

Kdo nejde se Sochařským zpravodajem, nejde se sochařským zpravodajem, M. Blažek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.11.2016 10:16  •  Přečteno: 622x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 21, K O M E N T Á Ř E, 2014

Pajerizace 17. listopadu

Například u Řečických (v Galerii Mladých) zasedalo OF s Havlem a konala se zde také první zahraniční tisková konference, kde ještě pochopitelně nebyli žádní tuzemští mediálové.

„Po dvou chaotických dnech u Řečických jsme se přesunuli do Laterny Magiky“. To je jediná zmínka v několikakilové dějinotvorné publikaci (M. Žantovský – Havel, Argo), a to máme štěstí, že tam autor tlumočil neboť jinde není většinou nic. Vypadá to, že mezi Činoherákem a Laternou Magikou byl Havel dva dny na balkoně. Přestože práh Řečických nikdy nepřekročil žádný herec, vzpomíná Marta Kubišová v tisku, že pro ni Havel na balkon poslal Ondřeje Vetchého. Známá záměna za celebritu je častá, pohádkový je ale melodram: Havel telefonuje z balkonu k Řečickým, ať seženou Vetchého, ať přivede zpěvačku, ať za 10 minut dojme milion lidí. Skutečnost byla taková, že sochaři a malíři už od soboty ovládali jediné dva stoprocentně čisté a autonomní prostory: U Řečických a Špálovku. Proto tam šlo OF. V Mánesu, školách a divadlech se ještě míhalo stávající vedení. Než se divadelní panstvo sjelo z natáčení seriálů, tak byla Galerie Mladých prostě jedinou možností. Zmíním důležitou nezajímavost: Řečičtí a Špálovka byly pod sochařským vedením a paní Kubišovou na Václavák prodral samozřejmě sochař. Po otevření hranic Havel i po přestěhování do Laterny využíval zadní místnost truhlářské dílny pro první setkání s Janouchem, Schwarzenbergem a dalšími navrátilci. Hojně tam klepali popel z cigaret do pilin.

Michal Blažek

 

print Formát pro tisk