Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Haštal 1975–1980

Haštal 1975–1980Galerie Volvox Globator, Štítného 16, Praha 3 – Žižkov zve na výstavu objektů, akcí a filmových záznamů aktivit entity Haštal z let 1975–1980 před konverzí k manuálnímu sochařství. Vernisáž ve čtvrtek 21. 2. 2019 v 18 hodin,

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 5.2.2019 20:45  •  Přečteno: 3713x

Galerie hl. města Prahy měla v plánu výstavu k šedesátým nedožitým narozeninám tragicky zesnulého sochaře Mária Kotrby.

Galerie hl. města Prahy měla v plánu výstavu k šedesátým nedožitým narozeninám tragicky zesnulého sochaře Mária Kotrby.Jeho výstava je nahrazena výstavou agenta StB Bedřicha Dlouhého k 30. výročí sametové revoluce.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 20.2.2019 18:15  •  Přečteno: 1285x

Dva rozdílné způsoby

Dva rozdílné způsobyjak se vztahovat k základu – estébácký (Bedřich Dlouhý)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.3.2020 11:26  •  Přečteno: 2033x

Probíhá lll.ročník sympozia v Berouně:

Probíhá lll.ročník sympozia v Berouně:Probíhá lll.ročník sympozia v Berouně:

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.8.2018 9:14  •  Přečteno: 21895x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 49, A V U, 2015

Malebnost nahradí plastičnost a stání

O nástupci profesora Hendrycha ve škole figurálního sochařství na AVU je prý již rozhodnuto.

Má se jím stát bez ohledu na konkurzy čechokanaďan R. Štipl. Hendrych je předem vyřazen, stejně jako další adepti. To, že Štipl neovládá sochařskou abecedu je v postmodernickosti plus, a tak pokud se tak stane, zmizí ze světa poslední široko daleko klasický sochařský ateliér. Komedie s konkurzy započatá loni bude pokračovat. Čeká se jen na prozatím utajované kašpárky do poroty. Ke cti profesora Hendrycha přičtěme jeho odmítnutí býti v této porotě legalizující tuto šaškárnu. Rektor Vaněk se již ani nesnaží předstírat nějaká pravidla. Na dotaz proč nevypíše také konkurz na školu profesora Zeithammla odvětil aniž hnul brvou: „Prostě jsme na jeho místo nikoho jiného vhodného nenašli!!“ 
Richard Štipl krásně vyhovuje geubauerizaci stále podle názvu sochařských ateliérů na AVU či UMPRUM. Figurínismus nahrazující stání a plastičnost za panoptikum voskových a polystyrenových malebností. V oslavné kritice na jeho výstavu v roce 2011 napsali v Salonu: „Richard Štipl, jeden z nejoriginálnějších malířů a sochařů… Co se ikonografie týče, vyzařuje ze štiplových kompozic pocit všudypřítomného obecného zmaru a smrti. Uschlé stromy, pusté město, nahý člověk bloudící zničeným světem…“ Tato charakteristika je téměř doslovnoudefinicí malebnosti – protikladu plastičnosti, kterou se vyznačují sochy. Nový pedagog ideálně zapadne na AVU, kde jsou zastaveny projekty, studenti na stážích nedostávají plná stipendia, dva a půl milionu ukradeno plus dva a půl milionu pokuta za to, že to vedení chtělo zaretušovat a nic nehlásilo. 

print Formát pro tisk