Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

UMĚNÍ (NE)BOJUJÍCÍ

UMĚNÍ (NE)BOJUJÍCÍNáhodou jsem zavítal do hospody a vyslechl kritiku Lysolajského sochařského sympozia od studentů figurálního sochařství AVU. Nejvíc to schytala Talaverova žába: „Takhle chcete bojovat proti konzumní společnosti?“ Nebo Apsara: „Je to špatně udělaný hakenkrajc“.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 23.10.2014 9:30  •  Přečteno: 1754x

Portrét Rudolfa Dzurka a Věry Čáslavské

Prodloužení termínu odevzdání soutěže na portrét Rudolfa Dzurka a Věry Čáslavské na březen 2017. Termín bude upřesněn.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.11.2016 16:02  •  Přečteno: 1104x

Giacomettiho postřeh

Dosud, pokud vím, nepublikovaný text Zdeňka Palcra – pokračování pracovní verze, únor 1982
Rozvíjení významu odpovědi na otázku v čem je rozdíl mezi objektem a uměním zobrazujícím k otázce: „…Proč by mouchy měly být bez umění?“ (R. Smithson, Příběhy se zrcadly – cestování po Yucatanu, Artforum, 1969) Přiblíží i důvod, proč otázku rozdílu mezi objektem a uměním zobrazujícím jsme položili: „…a navrhl jsem pojetí poesie jako živoucího celku veškeré poesie, která kdy byla napsána…“ (T. S. Eliot – Tradice a individuální talent, Listy pro umění a kritiku, 1933)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.6.2016 14:53  •  Přečteno: 907x

Momenty růstu

sochařské dílo Hany Wichterlové, vydalo GVU Hodonín. Úžasný katalog v nádherné grafické úpravě Jana Buchty.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 28.7.2015 11:05  •  Přečteno: 1464x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 01, Léto s Palcrem, 2014

Zdeněk Palcr – Giacomettiho postřeh

„Nemá-li druhá polovina 20. století významné umění zobrazující, nemá významné výtvarné umění. Objekt neod-děluje, proto je to co se jeví tak mocné, neuchopitelně, nepochopitelně nebo hrozivě, že drtí. Ve ztotožnění s touto mocí je moc i ochrana. Aby se objevilo to, co se takto jeví, musí je od-dělit od skutečnosti a obrazovost se musí od-dělit. Giacomettiho postřeh byl správný, zůstavá otevřenou otázkou, je-li možnost volby. Princip totožnosti je mocnější, je tedy třeba jistá síla k tomu, aby se od-dělilo to, co se jeví. Tuto sílu, zdá se, 2. pol. 20. století v sobě nemá…“

Zdeněk Palcr – Giacomettiho postřeh, 1980 (RR42/99)
 

print Formát pro tisk