Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

12. 5. , 26. 5. Archiv v doxu a dne 12. 7. u jeho hrobu v Motole

12. 5. , 26. 5. Archiv v doxu a dne 12. 7. u jeho hrobu v MotolePříští… prostor pro Palcra, 12. 5. , 26. 5. Archiv v doxu a dne 12. 7. u jeho hrobu v Motole

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.4.2016 19:20  •  Přečteno: 497x

Doktorandi – hrobaři umění

Šarlatán Sevčík s Knížákem stvořili paskvil Vědecko-výzkumné pracoviště (VVP) na AVU pro tvorbu dějin umění, a to týkající se minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.5.2015 20:16  •  Přečteno: 1338x

Akademie výtvarných umění

„Great artist of tomorrow will go to underground“ Marcel Duchamp (1961)
Akademie Krásných Umění
Akademie výtvarných umění
Akademie vizuálních činností
Vědecký institut pro prznění Duchampa​
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 1.4.2015 21:07  •  Přečteno: 464x

Sochař Stanislav Hanzík

Sochař Stanislav HanzíkSvětovou úroveň portrétního umění vystavuje

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.11.2016 16:41  •  Přečteno: 1627x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

„Objekt je před sochami a obrazy chráněn jako trpaslík na zahrádce.“

Giacometti první v polovině dvacátého století zavrhl ve své tvorbě objekty a vrátil se k figurálnímu sochařství. „Princip totožnosti je mocnější, je tedy třeba jistá síla k tomu, aby se od-dělilo to, co se jeví. Tuto sílu, zdá se, druhá polovina dvacátého století v sobě nemá,…“ (Giacomettiho postřeh, Zdeněk Palcr, pracovní verze, samizdat, leden 1982, dále RR 42/1999, Michal Blažek – Sochy, 2000, Arbor Vitae)

Stejně jako obnovený pomník W. Wilsona z dvacátých let před hlavním nádražím v Praze, tak i pomník matce Jana Palacha, jejímu synovi a bostonským matkám rybářů právě odhalený na Alšově nábřeží poskytuje ideální, v prvním případě žulové rovné plochy a ve druhém luxusní titanové pro sprejery graffiti (první příležitost už laskavě ráčili využít). 

Rozdíl mezi sochou (Wilson) a objektem (Palach aspol.) je v tom, že socha je oddělena od skutečnosti, a to jednak proto, aby to co se představuje se vyjevilo, tak i proto, aby na to co je materií jevení přímo nečůrali psi, či se podepisovali tagysté. Proto je oddělena od každodennosti soklem, což u ztotožňujícího objektu se skutečností není žádoucí. 

Současná praxe: Před Národní galerií ředitel M. Knížák nechal instalovat jako poutače mamutí zvětšeniny objektů novodobých tzv. uměleckých ikon Knížáka, Kolíbala, Veselého,... Samozřejmě nemohly mít sokl, ale pejsci si to neuvědomili. Tak Národní galerie vyřešila věc ohrádkou s nápisem: Psům vstup zakázán! Příklad avantgardy, která založena na rušení tabu (v tomto případě sokl) zavádí tabu nové (zákaz vstupu). Po odchodu ředitele M. Knížáka byly objekty – poutače odstraněny a předmět omezující psí svobodu zmizel.

print Formát pro tisk