Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Portrétní soutěže

Portrétní soutěžeSdružení sochařů 18. 5. 2014 vyhlásilo soutěž na sochařské portréty Václava Havla, prof. Antonína Holého a arch. Jana Kaplického – to znamená, že je nejvyšší čas se přihlásit, protože Termín odevzdání prací bude 5. ledna 2015 mezi osmou a šestnáctou hodinou na Akademii věd ČR v sále ICAVI, Národní 3, Praha 1. 6. 1. porota posoudí předložené práce a určí pořadí.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.10.2014 9:23  •  Přečteno: 1766x

Save Oleg Sentsov

Save Oleg Sentsov#SaveOlegSentsov

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.7.2018 20:10  •  Přečteno: 54x  •  Komentářů: 0

Pevná pozice sochaře

Pevná pozice sochaře

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 19.6.2018 19:43  •  Přečteno: 58x  •  Komentářů: 0

Zemanův trumf pro druhý duel

Před uzávěrkou: Nevypnuté mikrofony prozradily Zemanův trumf pro druhý duel. ,,...po zvolení omilostním Breivika, ožením ho s moji dcerou, aby získal naše občanství, a tato země bude teprve naše, pane..., až se zbaví sociálních demokratů, a s těmi už si my tři poradíme."
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 25.1.2018 9:46  •  Přečteno: 1278x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Léto s Palcrem, 2016

„Objekt je před sochami a obrazy chráněn jako trpaslík na zahrádce.“

Giacometti první v polovině dvacátého století zavrhl ve své tvorbě objekty a vrátil se k figurálnímu sochařství. „Princip totožnosti je mocnější, je tedy třeba jistá síla k tomu, aby se od-dělilo to, co se jeví. Tuto sílu, zdá se, druhá polovina dvacátého století v sobě nemá,…“ (Giacomettiho postřeh, Zdeněk Palcr, pracovní verze, samizdat, leden 1982, dále RR 42/1999, Michal Blažek – Sochy, 2000, Arbor Vitae)

Stejně jako obnovený pomník W. Wilsona z dvacátých let před hlavním nádražím v Praze, tak i pomník matce Jana Palacha, jejímu synovi a bostonským matkám rybářů právě odhalený na Alšově nábřeží poskytuje ideální, v prvním případě žulové rovné plochy a ve druhém luxusní titanové pro sprejery graffiti (první příležitost už laskavě ráčili využít). 

Rozdíl mezi sochou (Wilson) a objektem (Palach aspol.) je v tom, že socha je oddělena od skutečnosti, a to jednak proto, aby to co se představuje se vyjevilo, tak i proto, aby na to co je materií jevení přímo nečůrali psi, či se podepisovali tagysté. Proto je oddělena od každodennosti soklem, což u ztotožňujícího objektu se skutečností není žádoucí. 

Současná praxe: Před Národní galerií ředitel M. Knížák nechal instalovat jako poutače mamutí zvětšeniny objektů novodobých tzv. uměleckých ikon Knížáka, Kolíbala, Veselého,... Samozřejmě nemohly mít sokl, ale pejsci si to neuvědomili. Tak Národní galerie vyřešila věc ohrádkou s nápisem: Psům vstup zakázán! Příklad avantgardy, která založena na rušení tabu (v tomto případě sokl) zavádí tabu nové (zákaz vstupu). Po odchodu ředitele M. Knížáka byly objekty – poutače odstraněny a předmět omezující psí svobodu zmizel.

print Formát pro tisk