Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Pieta u hrobu Zdeňka Palcra dne 12. 7. 2016

Pieta u hrobu Zdeňka Palcra dne 12. 7. 2016

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.8.2016 9:39  •  Přečteno: 553x

Konceptuální poprava dalšího sochařského ateliéru na AVU

Prof. Zeithamml: Figurální výuka končí, za dvě, tři generace přijde zase. Komisaři Gaučíková, Vaněk, Míča, Lukáš Rittstein, Pospiszyl, Juříková (i ty Magdo?), Záhoranský, Lang, Morganová získávají titul katsoch.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 5.5.2016 19:28  •  Přečteno: 658x

Mimořádné talentové zkoušky na AVU

V souladu se svými volebními sliby a vizemi programu AVU „o využití lidských zrojů“ a dále „otevření AVU občanům Prahy 7“

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.2.2015 9:23  •  Přečteno: 1505x

Zahrady Národní galerie v Anežském klášteře

Zahrady Národní galerie v Anežském klášteře ovládnou mamutí objekty a figuríny současných hvězd, které budou vidět až z Letné. Panují však obavy, že opět nebudou genderově vyvážené stejně jako poutače za Knižákovy éry před Veletržním palácem.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.7.2015 17:46  •  Přečteno: 1119x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 20, 2014

Chona Orloff

Chona OrloffU nás velmi málo známá rusko-židovská sochařka Chona Orloff, která žila od počátku 20. stol. v Paříži.

Již její první hlavy se vyznačují úžasnou stylizací, skvělým vyjádřením charakteru a vtipným neotřelým zpracováním detailu. Portréty jsou vždy dokonale plastické, silně individuální, s velkou nadsázkou tvaru a zjednodušení. Při zachování ohromné živosti formy. Nehraje u ní roli světlo vytvářející iluzivní efekty. Její hlavy splňují plně jeden ze zapomenutých požadavků na portrét: dokonalý charakter s příměsí karikatury. Jsou to ve své době před první světovou válkou jedny z nejodvážnějších portrétů, vzdáleně připomínající autoportrét O. Gutfreunda, který vznikl o několik let později, a ten se dále ubíral již ne tak radikální cestou. Autorka po roce 1940 emigrovala do Izraele, kde se stala uznávanou umělkyní.

Zdeněk J. P.

 

print Formát pro tisk