Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Kalouskův přílepek

Piráti prohlasovali s Okamurou referendum napříč zkoprnělými stranami. Jedině bystrému Kalouskovi se podařil kardinální přílepek: referendum bude možné i o nucené eutanázii v národním zájmu. A to u tří nejvyšších státních představitelů.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 21.2.2018 17:05  •  Přečteno: 198x

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2016 20:54  •  Přečteno: 849x

Nápisy na zdi:

Proletáři všech zemí, zazdílejte se!
Nevěř nikomu pod třicet! (a pod třicet pět už vůbec ne) 
Nemůžu vystoupit.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 12.12.2016 23:26  •  Přečteno: 1264x

Kdo povede ateliér sochařství?

Protože vítěz konkurzu na vedoucího ateliéru sochařství byl vedením AVU úspěšně umístěn do mediálního a druhá finalistka dokonce do intermediálního ateliéru, zbylo vítězství na dosavadního vedoucího profesora Zeithammla.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 16.2.2015 9:14  •  Přečteno: 1352x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 32, 2014

Emilio Greco (1913–1995)

Emilio Greco (1913–1995)Emilio Greco (1913–1995) má řadu velmi současných krásně stylizovaných hlav.

 

Vyjadřují se splývanou, ale přitom pevnou modelací. Jejich tvarová nadsázka je velmi originální a živá. Bravurně využívá sochařských struktur, které ale nikdy nesměřují k naturalismu. Dodnes má velký vliv na tuzemské akademické sochařství.

Zdeněk J. P.

 

print Formát pro tisk