Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Předseda Sdružení sochařů ČMS Jiří Středa se poslední dobou chová značně podivně.

V pátečním magazínu Lidových novin (22. 1. 2016) v pravidelné anketě Jak to všechno dopadne Tomáše Halíka na první otázku: „Co vám působí největší radost?“ odpověděl malíř Michal Singer: „Když sedím“. Na otázku druhou: „Co vám působí největší starosti?“ odpověděl: „Když stojím“. (Nejpregnantnější a nejlapidárnější charakteristika Evropy.)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.2.2016 11:34  •  Přečteno: 552x

Pokračuje Lysolajské symposium 2015!

Pokračuje Lysolajské symposium 2015!

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.7.2015 18:51  •  Přečteno: 1357x

Časopis Respekt

vypadá jako typizovaný výrobek.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.5.2016 11:04  •  Přečteno: 527x

Skončil "Rok s Palcrem"

Rok s Palcrem byl v archvu Doxu zakončen přípitkem a strhující přednáškou doktorky Vladimíry Koubové-Eidernové. Děkujeme Jiřímu Hůlovi a Lucii Rohanové. 
 

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 20.12.2016 11:45  •  Přečteno: 966x  •  Komentářů: 0

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochaři – portrétisté, 2014 23, 2014

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk