Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Adolf Vildt (1868–1931)

Adolf Vildt (1868–1931)Nejvlivnějším italským sochařem první třetiny 20. století byl Adolf Vildt. Virtuozní kameník s citem pro dokonalé mramorářské dokončení povrchu, jehož stylizace nikdy nepřehlušuje živost portrétu. Charakter často vyjadřuje až bizarní grimasou. Vždy mu ale jde o vyjádření vlastního, jasně čitelného názoru na portrétovaného. Z hlediska zpodobnění v mramoru je jeho dílo vyjímečné a ve dvacátém století ojedinělé. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.12.2014 16:46  •  Přečteno: 2011x

Tři kmotři ničení Národního Divadla

postmodernostní památkář Jerie, ziskuchtivý restaurátor Fiala, ministerský právní čistič Zídek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 11.3.2015 9:46  •  Přečteno: 1612x

Lysolajské Sochařské Sympozium

Vybraní uchazeči na Lysolajské sochařské symposium: A. Plačková, P. Míka, J. Turský, M. Mlynář, Tour Chhatna (Kambodža), první náhradník : T. Havlík Sdružení sochařů (neoficiálně)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.4.2015 12:00  •  Přečteno: 1767x

Oči

OčiV renesanci začíná do nepolychromované plastiky pronikat touha po vyjádření barvy. A to tvarovým zpracováním vlasů, očí, někdy i strukturováním rtů. Nejvíce se to dá vysledovat v očích.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:08  •  Přečteno: 2253x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 52, Soudy a pře, 2015

Kouzelné flegma Národního divadla

Mgr. Jiří Fiala, jediný majitel i spolumajitel i jednatel i zaměstnanec firmy Art Kodiak, výhradní realizátor res­taurování Národního divadla za desítky milionů korun, byl po opakované výzvě obvodního soudu Prahy 1 konečně donucen vydat stavební deník z restaurování kamenného pláště soch a reliéfů této Národní kulturní památky.

To, že se vystudovaní restaurátoři s licencí Ministerstva kultury nezajímají o to, že na Národní kulturní památce, Národním divadle, pracují mnohdy bez dozoru nekvalifikovaní pracovníci a Ministerstvo kultury to kryje, je z jejich hlediska sebevražedné. Obzvláště schyluje-li se konečně k restaurování Národního muzea, kde pokud bude použit stejný model, tak si kromě pár vyvolených „pokrejvačů“ zase neškrtnou. Z institucí se zatím oficiálně nikdo neozval, kromě Konfederace umění a kultury, která sdružuje dvacet uměleckých svazů (Kinos, knihovny, atd. a má několik desítek tisíc členů s působností československou). Dostal jsem jen soukromý dopis od nejmenovaného pedagoga z Litomyšle, který mi píše, že si mě váží, ale že sochařský zpravodaj je bulvární a on je na vysoké škole, a proto na moje argumenty nebude reagovat. Oficiální žádost jsem však psal jménem Odborové organizace restaurátorů a doložil originálními dokumenty. Z toho plyne, že Národní divadlo je sice ničené, ale protože na to upozorňuje bulvární (?) samizdat, tak se tím nebudeme zabývat. Nezbývá než popřát pedagogovi mnoho úspěchů ve výchově studentů

print Formát pro tisk