Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Zahájení kulturní sezony Babylonu

 Zahájení kulturní sezony Babylonu u Budyho dne 23.května 2018. s AKáčkem vstup zdarma.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.5.2018 18:16  •  Přečteno: 50x  •  Komentářů: 0

6. dodatek Ústavy české republiky

Předseda Ústavního soudu Rychetský oživil dosud zatím nepoužitý 6. dodatek Ústavy české republiky.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 18.4.2018 17:32  •  Přečteno: 51x  •  Komentářů: 0

Co všechno spáchal sochař Zdeněk Palcr, aby si zasloužil zapomenutí.

Odešel z Moravy do Prahy. Přišel do Prahy z Moravy. Tvrdil, že je špatný sochař, že lepší je Chlupáč. Odmítal vystavovat, a to dokonce i v Centre Pompidou – což mu jako jedinému tuzemskému umělci bylo nabídnuto. Nikdy se ani slovem nezmínil o Knížákovi. Kritizoval Kolíbala, že nedělá sochy, ale objekty. Udělal velký dojem na Blažka. Zplodil potomky, kteří nezaplatili dědickou daň a raději nechávají 300 sádrových soch ve stodole ve Zdibech zubu času. Prosazoval stání v sobě, což vyžaduje moc energie. Od jeho smrti uplynulo letos 20 let.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.2.2016 11:19  •  Přečteno: 1333x

„Životnost sochy – navzdory tvrdosti, studenosti a suchosti“ (RP)

Až bude zveřejněno a zpracováno Palcrovo dílo, stanou se z etablovaných velikánů trpaslíci a někteří natřásavci vykrmení granulema klesnou pod hranici rozlišitelnosti. Proto se také 17 let od jeho smrti o to ti odpovědní nesnaží.    Michal Blažek

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.6.2014 18:49  •  Přečteno: 1524x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: K O M E N T Á Ř E, Soudy a pře, 2014

Postmoderní restaurování Národního divadla

Postmoderní restaurování Národního divadlaMgr. Jiří Fiala, restaurátor, majitel, jednatel a jediný společník a zaměstnanec firmy ArtKodiak se vyučil ve firmě Gema. Neodešel v dobrém a tak znalý všech možných i nemožných fíglů čekal na okamžik, kdy vyrovná skóre.

Ten se naskytl při soutěži na restaurování Národního divadla. Odhad rozpočtu firmy Omnia zněl 160 milionů, Gema se ho chystala jako vždycky podseknout, aby ho pak po vyhrané soutěži pomocí svého know-how navýšila. Nabídla polovinu – 80 milionů. Fiala však číman prokázal rentgenové schopnosti, dal o 144 tisíc méně a vyhrál. Z pěti soutěžících jen Skanska nabídla cenu, za kterou se Národní divadlo dalo nezkurvit. Národní divadlo se tedy restauruje způsobem okrást všechno a všechny a nakonec ho namalovat na růžovo průmyslovými fasádními barvami jako prezervativem. Všechno pod dohledem památkářů, ministerstva kultury a města.

Michal Blažek

 
kutilské tmelení

Kutilské tmelení

 

Husté matlání barvy s vodním sklem a akrylátem

Husté matlání barvy s vodním sklem a akrylátem

Popraskané tmely

Popraskané tmely

Husté matlání barvy s vodním sklem a akrylátem

Husté matlání barvy s vodním sklem a akrylátem

print Formát pro tisk