Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Výstava obrazů v Café Jericho. Petr Cempírek. Březen 2018

Výstava obrazů v Café Jericho. Petr Cempírek. Březen 2018

Café Jericho • Cempírek
27. 2. 2018

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.2.2018 21:37  •  Přečteno: 16x

Odborová organizace restaurátorů (OOR) vydává stanovisko k návrhu zákona o ochraně památkového fondu a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů (zákon o ochraně památkového fondu).

Obecná charakteristika Působnost OOR je vymezena stanovami a týká se tedy pouze otázky zaměstnanosti kvalifikovaných restaurátorů a praktik při získávání zakázek, a proto musíme konstatovat, že zákon o ochraně památkového fondu je paskvil ve svém důsledku umožňující ničení památek a zlegalizování dosavadních podvodných „pokrejvačských“ praktik kolchozních restaurátorských firem.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.5.2015 18:40  •  Přečteno: 945x

Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Alfred Hrdlicka (1928–2009)Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:47  •  Přečteno: 1509x

Převzato z nového prostoru:

mladá studentka Marie Jiřičková modeluje portréty bezdomovců. podle fotek vyPadají lépe než havlova bysta v americkém kongresu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.8.2016 10:18  •  Přečteno: 372x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochařské soutěže a sympozia, K O M E N T Á Ř E, 2017

Bedřich nebo Karel? Česká groteska v Narodním

Bedřich nebo Karel? Česká groteska v NarodnímPorotou vyřazené návrhy na Karla lll., Schwarzenberga zleva první, třetí a čtvrtý udělané podle organizatory zadané fotografie jeho syna Bedřicha. Autory se nepodařilo doposud zjistit, protože sochy byly záhy odvezeny.

 

 

Body na které bedeme hledat vysvětlení okruhu podivuhodností při soutěži

1 — nespravné zadání a jeho důsledky

2 — porota nebyla uvedena v podmínkách soutěže jak běžně, a už podruhé byla J. Středou účelově na poslední chvíli změněna.

3 — zarážející očividné střety zájmu poroty.

4 — nekvalifikovanost sochařské části poroty k sujetu soutěže – portretů

5 — očividná apriorní diskvalifikace ze strany Narodního divadla, akceptovaná J. Středou tím, že nevypsal anonymní soutěž

6 — neúcta k učastníkům a veřejnosti nevystavením uplně všech portretů a nedodržení ani J. Středou deklarovaných dvaceti

8 — uvedení v omyl porotců neinformovaním o záměně podkladu J. Středou

9 — pověření některých učastníků soutěže přitomností jako pomocníků při jednaní poroty, dokonce s možností konverzace s nimi

10 — nepřítomnost existujícího předepsaného soklu z Narodního divadla při komisi (proč na něj byly organizovány prohlídky?)

11 — zarážející poměr mezi počtem vystavených děl neoceněných porotou (7) a členy předsednictva pořadajícího soutěže Sochařského sdružení Čech, Moravy a Slezska s pomocníky, kteří se sami účastnili soutěže (5 ze 7) celkový počet odmítnutých 19, z toho 4 až 8 kvůli chybnému zadání.

To by pro začátek snad stačilo. Nejúděsnější je, že toto jednání nikoho ze zúčastněných nepřekvapilo, protože se už stalo v této zemi normou. Dokonce se Jiří Středa za záměnu fotografie nikomu s postižených neomluvil, naopak svým jednáním zavdal příčinu k překvalifikování svého činu z diletantství a nekompetentnosti na zlý úmysl.

*na rozhodovaní o 31 portrétech potřebovala osmičlená porota 2 hodiny – cca 3 minuty 50 vteřin na jeden, jeden každý člen poroty mel k dispozici cca 28 vterin, aby ohonotil 1 soutěžní návrh a to za předpokladu, že by mluvili bez přerušení. Na omluvu za kolosalní pochybení jim však nestačil dosud ani týden.

print Formát pro tisk