Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Starosto Lomecký!

zaplať 355 700 Kč, účet za mé protiprávní vystěhování bez soudního příkazu z ateliéru v Haštalské 4, Praha 1 (asi dvě třetiny jsi si z toho nahospodařil účtováním osmi dnů místo skutečných tří).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 11.3.2015 9:50  •  Přečteno: 1386x

Restaurování Národního Divadla

!Restaurování Národního divadla nemusí provádět kvalifikovaní restaurátoři!

– nové revoluční názory Ministerstva kultury.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.10.2014 9:51  •  Přečteno: 1453x

Léto s Palcrem 5 – Petr Rezek o Palcrovi

… Jako tělesné bytosti mezi ostatními věcmi nás charakterizuje opět Kurt Badt ve své stati o Podstatě plastičnosti. Socha nás v přebohatém světě staví před odlišný typ skutečnosti, před skutečnost uchopenou pomocí útvarů, které se v přírodě nevyskytují. Jsou to stereometrické útvary, které jsou výtvory ducha. Dle nich sochař rozvrhuje sochu.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 10.9.2014 17:03  •  Přečteno: 3348x

Rychlokurz na AVU

Avu pořádá rychlokurz na docentky a docenty (třítýdenní) a profesorky a profesory (pětitýdenNí).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.2.2015 11:10  •  Přečteno: 1550x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: Sochařské soutěže a sympozia, K O M E N T Á Ř E, 2017

Bedřich nebo Karel? Česká groteska v Narodním

Bedřich nebo Karel? Česká groteska v NarodnímPorotou vyřazené návrhy na Karla lll., Schwarzenberga zleva první, třetí a čtvrtý udělané podle organizatory zadané fotografie jeho syna Bedřicha. Autory se nepodařilo doposud zjistit, protože sochy byly záhy odvezeny.

 

 

Body na které bedeme hledat vysvětlení okruhu podivuhodností při soutěži

1 — nespravné zadání a jeho důsledky

2 — porota nebyla uvedena v podmínkách soutěže jak běžně, a už podruhé byla J. Středou účelově na poslední chvíli změněna.

3 — zarážející očividné střety zájmu poroty.

4 — nekvalifikovanost sochařské části poroty k sujetu soutěže – portretů

5 — očividná apriorní diskvalifikace ze strany Narodního divadla, akceptovaná J. Středou tím, že nevypsal anonymní soutěž

6 — neúcta k učastníkům a veřejnosti nevystavením uplně všech portretů a nedodržení ani J. Středou deklarovaných dvaceti

8 — uvedení v omyl porotců neinformovaním o záměně podkladu J. Středou

9 — pověření některých učastníků soutěže přitomností jako pomocníků při jednaní poroty, dokonce s možností konverzace s nimi

10 — nepřítomnost existujícího předepsaného soklu z Narodního divadla při komisi (proč na něj byly organizovány prohlídky?)

11 — zarážející poměr mezi počtem vystavených děl neoceněných porotou (7) a členy předsednictva pořadajícího soutěže Sochařského sdružení Čech, Moravy a Slezska s pomocníky, kteří se sami účastnili soutěže (5 ze 7) celkový počet odmítnutých 19, z toho 4 až 8 kvůli chybnému zadání.

To by pro začátek snad stačilo. Nejúděsnější je, že toto jednání nikoho ze zúčastněných nepřekvapilo, protože se už stalo v této zemi normou. Dokonce se Jiří Středa za záměnu fotografie nikomu s postižených neomluvil, naopak svým jednáním zavdal příčinu k překvalifikování svého činu z diletantství a nekompetentnosti na zlý úmysl.

*na rozhodovaní o 31 portrétech potřebovala osmičlená porota 2 hodiny – cca 3 minuty 50 vteřin na jeden, jeden každý člen poroty mel k dispozici cca 28 vterin, aby ohonotil 1 soutěžní návrh a to za předpokladu, že by mluvili bez přerušení. Na omluvu za kolosalní pochybení jim však nestačil dosud ani týden.

print Formát pro tisk