Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Ševčíkových tvůrčí přístup k historickým faktům

V 80.letech tyto agilní včeličky podchytily (převážně zapůjčením Flash-artu) tápající adepty umění. Tehdy se pro ně vžilo označení „Slepičí farma sourozenců Ševčíkových“.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 6.6.2014 17:50  •  Přečteno: 2440x

PF 2018: Zeman má syffilis!!

PF 2018: Zeman má syffilis!!Mám ho!
Paniku vyvolalo mezi českými vlastenci porovnání chůze herce Petra Čepka ve filmu Petrolejové lampy a Zemanovo cupkání prokládané nepovedenými pukrlaty.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 4.1.2018 10:13  •  Přečteno: 6446x

Další uchazeč o prémii 10 000 Kč

Další uchazeč o prémii 10 000 Kč bude zklamán. Savčenková v ruském vězení řekla „Zeman je durak“. Prémii však získá ten, co najde článek, kde je napsáno že je jenom vůl.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 5.5.2016 19:38  •  Přečteno: 718x

„Objekt je před sochami a obrazy chráněn jako trpaslík na zahrádce.“

Giacometti první v polovině dvacátého století zavrhl ve své tvorbě objekty a vrátil se k figurálnímu sochařství. „Princip totožnosti je mocnější, je tedy třeba jistá síla k tomu, aby se od-dělilo to, co se jeví. Tuto sílu, zdá se, druhá polovina dvacátého století v sobě nemá,…“ (Giacomettiho postřeh, Zdeněk Palcr, pracovní verze, samizdat, leden 1982, dále RR 42/1999, Michal Blažek – Sochy, 2000, Arbor Vitae)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 7.2.2016 11:16  •  Přečteno: 964x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2014 31, Sochařské techniky, 2014

Oči

OčiV renesanci začíná do nepolychromované plastiky pronikat touha po vyjádření barvy. A to tvarovým zpracováním vlasů, očí, někdy i strukturováním rtů. Nejvíce se to dá vysledovat v očích.

Světle modré jsou zpracovány kresebně, tedy rytou linkou duhovky s otvorem zornice uprostřed. Hnědé oči jsou v duhovce strukturovány opět s otvorem uprostřed. Tmavé jsou v zornici trychtýřovitě zahloubené, někdy mají plasticky vyjádřený lesk a opět zavrtaný střed. Odstín tmavých očí je vyjádřen hloubkou trychtýře duhovky. Nejrafinovanější zpracování tohoto dalo by se říci malířského směřování najdeme u francouzkých akademiků od Houdona po Daloua.

Zdeněk J. P.

print Formát pro tisk