Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Ministr kultury našel svou vyvolenou

Ministr kultury našel svou vyvolenou

„nechci vedle sebe nehybnou sošku“

„Pod peřinou stále něco hledáš,

ruka šmátralka si pokoj nedá.

Nalézáš hroty skal a jeskyňku,

nevydechneš ani na chvilinku.

Hledání je práce, co Tě zřejmě baví,

všechno, i chloupky se mi do pozoru staví.“

 

Olízni si mě sladce zespod i z vršku, nechci vedle sebe nehybnou sošku.

...

 

Probudila jsi ve mně lásky emoci,

potřebuji Tě nejen za noci.

Rozevři mi prosím sladký klín,

ať nemám věčný splín.“

 

„Na flétničku mi prosím zahrej.

...

 

Dlouze mi pískáš

a bílá lavina se zvolna vytrácí,

flétnička se mi potácí.

Hraješ věru zvláštní styl,

časem nám to půjde líp!“

Φ    Φ    Φ

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.5.2019 16:59  •  Přečteno: 253x

Oči

OčiV renesanci začíná do nepolychromované plastiky pronikat touha po vyjádření barvy. A to tvarovým zpracováním vlasů, očí, někdy i strukturováním rtů. Nejvíce se to dá vysledovat v očích.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:08  •  Přečteno: 3054x

Záhady české kunshistorie:

Proč má malíř – agent STB Bedřich Dlouhý první krycí jméno „Načeradský“?

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 26.11.2016 9:34  •  Přečteno: 2712x

Ladislav Šaloun Životní dílo, Kutná Hora

Ladislav Šaloun Životní dílo, Kutná HoraSZ sdílí zájezd na výstavu dne 9. 1. v 15:06 na Hlavním nádraží, vlak směr Kolín, přestup tam někde na KH, návrat posledním vlakem večer.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.1.2019 18:53  •  Přečteno: 297x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: VÝSTAVY a PŘEDNÁŠKY, 2015 61, 2015

Momenty růstu

sochařské dílo Hany Wichterlové, vydalo GVU Hodonín. Úžasný katalog v nádherné grafické úpravě Jana Buchty.

 Z textů Martiny Pachmanové, kde vzpomíná na výstavu Pocta Haně Wichterlové ve Špálově galerii v roce 1988, můžeme vysledovat následky ševčíkovského vědecko-výzkumného vymývání mozků a falšování dějin. Tuto výstavu Hana Wichterlová nabídla při podepisování petice proti SČVÚ místo sebe Aktivu mladých výtvarníků. Na výstavu přinesl každý, co chtěl. V petici totiž byl požadavek k zrušení nenáviděných komisí, které rozhodovaly o všem a samozřejmě o výběru autorů a jejich děl. Tehdy umělci bojovali za to, aby si rozhodovali o svých věcech sami a rozhodně neměli žádné chutě lézti do kurátorských chomoutů, jako ti dnešní. Kunsthistorička M. Juříková poté o autory přinesených exponátech napsala: Martina Pachmanová o ní píše jako o kurátorce – tento výraz u nás tehdy ještě neexistoval. Kunshistorička tehdy umělecká díla vysvětlovala a nikoliv spoluvytvářela či měnila.

print Formát pro tisk