Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Silvestr 2014

Silvestr 2014Jihlavskem obchází sklaničkový fantom.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 31.12.2014 10:02  •  Přečteno: 4745x

Léto s Palcrem 3 – O Gutfreundovi

Léto s Palcrem 3 – O Gutfreundovi… Gutfreundem vystoupila socha jako něco, co je svou vlastní, ničím jiným nezastupitelnou duchovní svébytností, co není odkazem k jiným významům, aby se duchovní mocí teprve stalo. A nejen to, Gutfreund sochu pojme tak opravdově, že zabrání, aby jiné významy na její území vstoupily. Proto Gutfreunda bez obav ze záměny sochy a poezie uvést Valeryho slovy o Baudlaire: ”Mohu říci, že jsou­­‑li mezi našimi básníky básníci větší a talentovanější než Baudlaire, nikdo z nich není důležitější.„

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 2.9.2014 11:01  •  Přečteno: 4436x

Starosta Prahy 1 Lomecký vs. Sochař Michal Blažek

Soud Starosta Prahy 1 Lomecký vs. Sochař Michal Blažek proběhne 30. 7. ve 13 hodin v místnosti 211 u Obvodního soudu Prahy 3 v Jangellonské ulici. Michal Blažek byl bez soudního příkazu protiprávně vystěhován z ateliéru a má za to zaplatit 355 000 Kč, které si částečně fiktivně napočítali najmuté firmy za vystěhování

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 28.7.2015 17:23  •  Přečteno: 3498x

Návrhy na nový název AVU

Návrhy na nový název AVUAkademie přesahu obsahu, Vědecko-výzkumný institut vizuálních textů

Nové logo AVU:

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.3.2016 15:46  •  Přečteno: 3748x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2015 60, K O M E N T Á Ř E, 2015

Inzerát Komory restaurátorů

Hledají se restaurátoři, kteří by byli ochotni něco udělat pro vznik Komory restaurátorů. Podmínky: Licence MK, čistý pokrývačský rejstřík, dobré vztahy s restaurátorskou školou AVU a zároveň restaurátorskou školou Litomyšl.

Musí být schopni urovnat jejich antagonismus, neboť nepřítel absolventů obou škol je tentýž: Zákon o veřejných zakázkách (nejnižší cena bez ohledu na kvalitu), mafiánské poměry v restaurování, přirozené zlatokopecké vlastnosti části lidstva, mafiánské nečinnost dohlížecích orgánů památkové péče, městské správy a ministerstva kultury. I podle starého památkového zákona je pokrývačství protizákonné. Nevadí to ani restaurátorům, ale jako kriminálníci se necítí. Za 25 let restaurátorské praxe se restaurátoři rozdělili na tyto kategorie: 1) Vůl – nepokrývá nikoho, 2) Světec – pokrývá 2–3 lidi, 3) Celkem slušňák – pokrývá 3–5 lidí, 4) Zlatokop – pokrývá 5–10 lidí, 5) Organizovaný zločin – pokrývá více než 10 lidí. Platově je situace následující: 1) Nepodařilo se zjistit, 2) Vydělá méně než ti, které pokrývá, 3) S přehledem zaplatí složenky a v šedesáti letech infarkt, 4) Volvo Cruiser, 5) Pase papaláše. Absolventi a studenti restaurování AVU a Litomyšle začínali většinou na hodinovou mzdu u čtvrté až páté kategorie. Vyučí se tam v pokrývačství a pak hurá do vlastní praxe. Otázkou je jestli jsou „lidské zdroje“ na vznik Komory anebo alespoň na vytvoření tlaku na orgány, které mají kontrolovat zákonnost. Nejhůř na tom jsou památky, které se na rozdíl od pacientů nemohou bránit a které musejí snášet zlatokopectví kolchozních firem. Přitom na školách se učí na ideální úrovni. Kdyby však absolvent podepsal etický kodex pod přísahou, tak by si v praxi neškrtl. Zároveň musím ale podotknout, že zkušenosti s komorami jsou všelijaké a například profláknutý exekutor Podkonický páchal ty největší zvěrstva z pozice předsedy Exekutorské komory a pro kolchozní firmy by bylo hračkou zmanipulovat jakékoli hlasování. Vzhledem k tomu (alespoň v kategorii restaurátorů pracujících na lešení), že by podmínky inzerátu splnila pouze kategorie 1. Navrhuji proto vyhlásit amnestii pro kategorii 2–3. 
A aby toho nebylo málo, přijde k nám v novém zákoně „dočasný restaurátor“ z Evropské unie. To, že Česká restaurátorská škola vznikla úplně opačně než jinde v Evropě a v důsledku izolace měla dost času se svébytně vyvinout, praktikuje se už několik generací, prošla úspěchy i nezdary a stala se tradicí, nikoho nezajímá. V Německu se na vysokých školách učí úplně něco jiného a tituly nejsou v žádném případě kompatibilní, i kdyby to bylo stokrát odhlasováno v parlamentech. Známý restaurátor Pavel Blattný vystudoval nejdříve prestižní restaurátorskou školu ve Švýcarsku, ale poté si zde musel ještě tři roky dodělat zkoušky z malířství a kunsthistorie, aby dostal licenci Ministerstva kultury. Kromě toho, dáti titul „dočasného restaurátora“ absolventům chemicko-technologických škol v zahraničí by samozřejmě znamenalo umožnit toto i absolventům tuzemským. Bojovat za uznání České restaurátorské školy jako značky Pilsen Urquel je asi jediná cesta. Jejímu zakladateli, malíři profesu Slánskému se nedostalo jiného ocenění než je busta (bez soutěže) v Litomyšli. V Rakousku restaurátorské firmy zaměstnávají už jenom Jugoslávce, Armény, Rusy. Dodám zkušenost z Angkoru. Na začátku českého projektu tam nikdo způsobem České restaurátorské školy nepracoval a považovali mne za kacíře. Po osmi letech začali domodelovávat sochy i Němci („The Czech school of restauration understands restauration not only as a stone saving, but also as a rehabilitation of the quality of the plasticity and esthetic, social and religions singnificans of statues.“ z mého projevu na International coordinating commitee for the saveguarding and development of the historic site of Angkor, page 49, june 2008).

print Formát pro tisk