Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Rouška forever 2020

Rouška forever 2020Rouška forever 2020

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.3.2020 11:23  •  Přečteno: 178x

Soud Blažek versus Art Kodiak 25. 5. 2016

Soud Blažek versus Art Kodiak 25. 5. 2016, 14 hod, 0vocný trh 14, Praha 1, č. dveří 8, přízemí. Vhodné jako úvod do praxe pamatkového gangsterismu pro začínající restaurátory.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.5.2016 11:13  •  Přečteno: 1359x

Charles Despiau

Charles Despiau Charles Despiau (1874–1946)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.11.2014 16:34  •  Přečteno: 3677x

Nedělní dopoledne, rozhlas Vltava, mše, křesťanská kazatelka:

„Aby byl organismus zdravý, musí být zdravá každá jeho část.“ Samozřejmě to s námi myslí dobře, stejně jako lékárny a také kdysi Pol Pot, který ale potom ty nemocné části začal („je nutno vyříznout vřed“) řešit ve velkém.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.3.2016 16:02  •  Přečteno: 1371x

Návštěvnost od 27. 11. 16

< návrat zpět

Sochaři – portrétisté rss

Cyklus portrétistů pro potřeby účastníků soutěží Sdružení sochařů: č. 20 – Chona Orloff, č. 22 – Ch. Despiau, č. 23 – F. Messina, č. 25 – E. A. Bourdelle. Cyklus pokračuje až do uzávěrky dne 5. ledna.


Strana:  1 2   další »

Mary Durasová (1898–1982)

Mary Durasová (1898–1982)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2019 20:40  •  Přečteno: 175x

Vlasta Prachatická

Vlasta Prachatická museum Kampa, Praha sdílená prohlídka někdy do 20.ledna.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.1.2019 18:49  •  Přečteno: 116x

Brzo popíšeme návštěvu výstavy portrétistky Vlasty Prachatické na Kampě

Brzo popíšeme návštěvu výstavy portrétistky Vlasty Prachatické na Kampě

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.11.2018 12:20  •  Přečteno: 148x

Hana Wichterlová

Hana WichterlováTato sochařka je v dnešní době právem opomenuta, zavinila si to sama svou výjmečně kvalitní sochařskou prací pro současný dženderismus nevyužitelnou a pro historii umění také ne.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 13.3.2016 16:10  •  Přečteno: 2259x

Oscar Jespers (1887–1970)

Oscar Jespers (1887–1970)Oscar Jespers (1887–1970)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:51  •  Přečteno: 2251x

Henri Gaudier-Brzeska (1890–1915)

Henri  Gaudier-Brzeska (1890–1915)Henri Gaudier-Brzeska (1890–1915)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:50  •  Přečteno: 2572x

Zdeněk Palcr (1927–1996)

Zdeněk Palcr (1927–1996)Zdeněk Palcr (1927–1996)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:48  •  Přečteno: 2596x

Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Alfred Hrdlicka (1928–2009)Alfred Hrdlicka (1928–2009)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:47  •  Přečteno: 2782x

Emilio Greco (1913–1995)

Emilio Greco (1913–1995)Emilio Greco (1913–1995) má řadu velmi současných krásně stylizovaných hlav.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:20  •  Přečteno: 2651x

Giacomo Manzú (1908–1991)

Giacomo Manzú (1908–1991)Giacomo Manzú (1908–1991) vytvořil bronzová vrata na bazilice sv. Petra v Římě.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.12.2014 9:15  •  Přečteno: 3501x

Jacob Epstein (1880–1959)

Jacob Epstein (1880–1959)V roce 1912 vypukl ve Francii sochařský skandál s náhrobkem Oscara Wildea. Autor, anglický sochař, Jacob Epstein, udělal letícího anděla s mužským lingamem. Později vytvořil řadu realistických portrétů osobností a anglické honorace. Tyto hlavy jsou založeny na tvarové stylizaci a jejich povrchy jsou až graficky pojednány ve snaze vytvořit iluzi lidské kůže a lesku vlasů. Nikdy však díky své tvarové nadsázce neztrácejí sošný plastický charakter. U některých je cítit ovlivnění indickou plastikou a na rozdíl od minulých portrétistů Epstein dosahuje přímého pohledu očí zatmavenými zornicemi vhloubením hmoty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.12.2014 16:53  •  Přečteno: 2741x

Adolf Vildt (1868–1931)

Adolf Vildt (1868–1931)Nejvlivnějším italským sochařem první třetiny 20. století byl Adolf Vildt. Virtuozní kameník s citem pro dokonalé mramorářské dokončení povrchu, jehož stylizace nikdy nepřehlušuje živost portrétu. Charakter často vyjadřuje až bizarní grimasou. Vždy mu ale jde o vyjádření vlastního, jasně čitelného názoru na portrétovaného. Z hlediska zpodobnění v mramoru je jeho dílo vyjímečné a ve dvacátém století ojedinělé. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 15.12.2014 16:46  •  Přečteno: 2533x

Honoré Daumier (1808–1879)

Honoré Daumier (1808–1879)Tentokrát sáhnu do 19. století pro povzbuzení odvahy v přístupu k potrétu. Jde o sérii 36 podživotních hlav od malíře Honoré Daumiera zvaných „La Monarchie de Juilliet“. Ačkoliv jsou podživotní, působí monumentálně. Mají ohromnou odvahu k plastické nadsázce. Výraz je karikaturně přehnán, ale přesto některé působí jako dokonalý portrét. Skvěle karikují vesměs negativní rysy zobrazovaných, přitom však obecnými hodnotami přesahují prosté zesměšnění. Je nutné zmínit, že jde o malíře, neškoleného modeléra, a tudíž o přirozený geniální talent pro cítění plastické řeči. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 9.12.2014 13:44  •  Přečteno: 3629x

E. A. Bourdelle

E. A. BourdelleE. A. Bourdelle (1861–1929) – jeho první zahraniční výstava byla v Praze roku 1910. Každý detail tváře i vlasů je sochařsky pojednaný tak, aby co nejlépe vystihl portrétovaného a to výhradně plasticky, nikdy graficky. Ukázkou vrcholného přístupu k portrétu je hlava D. Ingrese. Vše je na ní plasticky nadsazeno tak, aby vyjádřila individualitu tváře v době, kdy to na tvářích bylo ještě vidět. Bourdelle měl na naše sochařství vliv i jako pedagog, jeho ateliérem prošli O. Gutfreund, J. V. Dušek, O. Švec, V. Makovský, sochař Táborský a další. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 11:03  •  Přečteno: 3562x

Francesco Messina

Francesco MessinaFrancesco Messina (1990–1995) Vystavovat začal kolem roku 1930. Nejméně polovina jeho díla jsou portréty. Navazuje na italskou rene­sanci. Jeho hlavy jsou anatomicky vystavěné, kombinují plně plastické a grafické prvky. U některých hlav podtrhuje výraz ještě polychromií. U bronzů si doslova hraje s patinou. Byl posedlý splétáním pramínků vlasů. U mužských portrétů je zdůrazněna individualita a síla, a to bez použití deformací, někdy tvary zjednodušuje v duchu neorealismu G. Manzua. Ve srovnání s E. Grecem je realističtější a zdaleka mu nejde o stylizaci formy. Na rozdíl od M. Mariniho nehraje žádné expresivní noty. Zdeněk J. P.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 3.12.2014 9:21  •  Přečteno: 4093x

Strana:  1 2   další »