Hana Wichterlová
Tato sochařka je v dnešní době právem opomenuta, zavinila si to sama svou výjmečně kvalitní sochařskou prací pro současný dženderismus nevyužitelnou a pro historii umění také ne.
MARIUS KOTRBA
E. A. Bourdelle
E. A. Bourdelle (1861–1929) – jeho první zahraniční výstava byla v Praze roku 1910. Každý detail tváře i vlasů je sochařsky pojednaný tak, aby co nejlépe vystihl portrétovaného a to výhradně plasticky, nikdy graficky. Ukázkou vrcholného přístupu k portrétu je hlava D. Ingrese. Vše je na ní plasticky nadsazeno tak, aby vyjádřila individualitu tváře v době, kdy to na tvářích bylo ještě vidět. Bourdelle měl na naše sochařství vliv i jako pedagog, jeho ateliérem prošli O. Gutfreund, J. V. Dušek, O. Švec, V. Makovský, sochař Táborský a další.
Zdeněk J. P.
Jediné vědecky obhajitelné vysvětlení chování Babiše je,
že ho jako jednoho malíře posedl ďábel. Umožnil mu schopnost udělat dojem na široký sortiment vegetativců (viz Gaussova křivka; wikiheslo stádo apod). Babiš mu upsal svoje první děti a teď jedná o prodloužení smlouvy. Satanáš se bude chtít omastit zvláště pokud upsanec bude žádat, „pevné nervy“, které mu doporučil sám Flusanec z Hradu – ten, který rozpoutal válku.
Návštěvnost od 27. 11. 16
2016 
Skončil "Rok s Palcrem"
A teď něco svátečního:
Andrej Bělocvětov, 1953–55 Hana Wichterlová, olej, plátno, 78,5 × 63,5 cm
Bezhlavý jezdec na bílém koni, či kůň sám,
Viléme, Hynku, Jarmilo, běda, strašlivý prznič Lady Josefa a češtiny k další aféře na AVU (po rozkradenem ERASMOVI), a to Nezmizelé stříbro, vece:
Vladimíra Eidernová, předneseno 11. února 1985 (výňatek SZ)
... Je ještě jeden obor, se kterým sochařství, pracující vlastním tělem a hmotou v (trojrozměrném) prostoru, tak úzce souvisí.
Výstava Sochaře Zdeňka Preclíka a jeho ženy malířky Marie Preclíkové
Malíři a Římské ceny Akademie výtvarných umění v Paríži
„Nikdy nevěřit učiteli (dnes ani učitelce, ani třetí mysli), který svým žákem, to jest svým epigonem, potvrzuje vlastni slávu. Hle, napodobí mne, měl jsem tedy pravdu.“
Tak tohle jsem si přečetl v knize Paříž a okolí (str. 33–34) Adolfa Hoffmeistera v patnácti letech a nemohu se zbavit dojmu, že mne to navždy poznamenalo.
Nápisy na zdi:
Nevěř nikomu pod třicet! (a pod třicet pět už vůbec ne)
Nemůžu vystoupit.
Sochařstvím proti druhé slze dojetí
Vyjádření v kostce restaurátora Andreje Šumbery k situaci, která ho nakonec vedla k podání žaloby na ochranu osobnosti na AVU.
Dne 30. 6. 2015 byl Andrej Šumbera obviněn, že bez vědomí vedoucího ateliéru restaurování prof. Siegla neoprávněně manipuloval se stříbrem zakoupeným pro školní výuku.
Večer věnovaný Zdeňku Palcrovi v DOXu
Portrét Rudolfa Dzurka a Věry Čáslavské
Máme zájem o placené publikování fotografií
„…ten Pol Pot byl vlastně takový šílený konceptuální umělec…“
Konceptuální performer Vačkář, pokračovatel průkopnických akcí, při níž umělci manipulují s ostatními jedinci (M. Knížák, Karel Miller) po návštěvě Kambodže a komunistického vězení Rudých khmérů S21:
Životnost sochařství bez ohledu na poptávku
David Černý
taky sochař, představitel tzv. barrandovského empíru, již delší čas, asi 26 let, umělecky stagnuje.