Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

ZÁHADA ROZŘEŠENA

ZÁHADA ROZŘEŠENAPresident druhý zprava (zřejme bez obušku).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.11.2015 10:01  •  Přečteno: 802x

Léto s Palcrem 4 – Úryvek z nepublikovaného rukopisu Zdeňka Palcra Despiau a Gutfreund

Léto s Palcrem 4 – Úryvek z nepublikovaného rukopisu Zdeňka Palcra Despiau a GutfreundDva projevy obrazového vytváření, svým vznikem v dějinném čase od sebe vzdálené, přivádí současnost k symbióze. Oba mají jistotou v provedení zajistit intelektuálním zájmům ”provoz„, a ta je určena v obou případech volbou, která nezavazuje, protože nezpřítomňuje žádnou vazbu k tomu, co má být obrazovým projevem ztělesnění jako duchovní svět ustaveno.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 2.9.2014 11:04  •  Přečteno: 1405x

Konceptuální poprava dalšího sochařského ateliéru na AVU

Prof. Zeithamml: Figurální výuka končí, za dvě, tři generace přijde zase. Komisaři Gaučíková, Vaněk, Míča, Lukáš Rittstein, Pospiszyl, Juříková (i ty Magdo?), Záhoranský, Lang, Morganová získávají titul katsoch.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 5.5.2016 19:28  •  Přečteno: 428x

Návštěva divadelního představení na Akademii výtvarných umění

Prostor tu je ”strukturálním momentem“ bytí. Bytí ”nás… umisťuje do celku jsoucna“ a moc bytí je tu mocí distance. Umisťování se odehrává tak, že nás ”od jsoucen… zároveň distancuje“. A právě distance umožňuje věcem objevit se. (Haptická ozvěna – výklad textu Jana Patočky Spisovatel a jeho věc a Úvahy nad Readovou knihou o sochařství, k teorii plastičnosti, RP)

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 10.6.2014 21:22  •  Přečteno: 2249x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2016, K O M E N T Á Ř E

„…ten Pol Pot byl vlastně takový šílený konceptuální umělec…“

Konceptuální performer Vačkář, pokračovatel průkopnických akcí, při níž umělci manipulují s ostatními jedinci (M. Knížák, Karel Miller) po návštěvě Kambodže a komunistického vězení Rudých khmérů S21:

 „…ten Pol Pot byl vlastně takový šílený konceptuální umělec…“ neskrýval překvapení v celostránkovém rozhovoru pro časopis Ateliér přední konceptualista, který popisuje své akce takto: „Nahnal jsem lidi… atd.“. Dočkali jsme se však již konceptualismu s lidskou tváří.

Kateřina Šedá nejdříve vozila důchodce do Berlína přelézat ploty, poté přestěhovala moravskou vesnici do Londýna na náměstí, na kterém se začaly vyměřovat ulice jako doma. Proslulost laureátky několika Chalupeckého a jiných cen, stále stoupající v bankovním žebříčku poločínské banky se dostalo velké publicity i v Africe a pokračování již všeobecně známe. V současné době K. Šedá manipuluje s nadšenými pasažéry tramvají v Helsinkách, souvislost s čínským vstupem do Škoda transportation, která je vyrábí mne nikdy nenapadla.

print Formát pro tisk