Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Komora restaurátorů

Jako předseda OOR (Odborová organizace restaurátorů) jsem byl na konzultaci s předkladateli nového Památkového zákona na Ministerstvu kultury.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 28.6.2015 18:45  •  Přečteno: 4888x

Rehabilitace Vlasovců?

Foldyna se Semelovou oslavili tradičně 7. 5., s obchodními dealery firmy Harley & Davidson pro Asii, osvobození Prahy armádou generála Vlasova.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 14.5.2018 18:13  •  Přečteno: 5571x

Paradox výtvarého kritika

Paradox výtvarého kritikaEsej Zdenka Palcra „Giacomettiho postřeh“ (zde v katalogu výstižně charakterizuje rozdíl mezi sochou a objektem, mimo jiné, jako rozdíl ve schopnosti zobrazovat a tedy i v představivosti (uvědomme si pro srovnání zanedbatelný význam a hodnotu objektových děl v jiných uměleckých oborech např. literatuře, divadle*, atd).

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 8.3.2016 20:54  •  Přečteno: 3350x

Portrét Rudolfa Dzurka a Věry Čáslavské

Prodloužení termínu odevzdání soutěže na portrét Rudolfa Dzurka a Věry Čáslavské na březen 2017. Termín bude upřesněn.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 29.11.2016 16:02  •  Přečteno: 3407x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: 2016, K O M E N T Á Ř E

„…ten Pol Pot byl vlastně takový šílený konceptuální umělec…“

Konceptuální performer Vačkář, pokračovatel průkopnických akcí, při níž umělci manipulují s ostatními jedinci (M. Knížák, Karel Miller) po návštěvě Kambodže a komunistického vězení Rudých khmérů S21:

 „…ten Pol Pot byl vlastně takový šílený konceptuální umělec…“ neskrýval překvapení v celostránkovém rozhovoru pro časopis Ateliér přední konceptualista, který popisuje své akce takto: „Nahnal jsem lidi… atd.“. Dočkali jsme se však již konceptualismu s lidskou tváří.

Kateřina Šedá nejdříve vozila důchodce do Berlína přelézat ploty, poté přestěhovala moravskou vesnici do Londýna na náměstí, na kterém se začaly vyměřovat ulice jako doma. Proslulost laureátky několika Chalupeckého a jiných cen, stále stoupající v bankovním žebříčku poločínské banky se dostalo velké publicity i v Africe a pokračování již všeobecně známe. V současné době K. Šedá manipuluje s nadšenými pasažéry tramvají v Helsinkách, souvislost s čínským vstupem do Škoda transportation, která je vyrábí mne nikdy nenapadla.

print Formát pro tisk