Žádáme fotografy, kteří dne 17. 11. mezi 13. a 14. hodinou v Praze na Můstku fotili kolportéra časopisu Babylon, který nesouhlasně hlasitě komentoval vystoupení starosty Prahy 1 Lomeckého, poté byv obstoupen policií, jménem zákona vyzván, lehnuv si na zem a byl asi pěti policisty odtransportován mimo shromážděné lidi, kterým ještě stačil rozdat několik Babylonů, aby se přihlásili! Máme zájem o placené publikování fotografií.

Svoboda a Palcr, Vidět sochy

Svoboda a Palcr, Vidět sochyKřest katalogu výstavy v Chebu 4. 6. 2019 Svoboda + Palcr: Vidět sochy

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.5.2019 17:21  •  Přečteno: 2413x

Vyhlášení veřejné neomezené soutěže na sochařské portréty Zuzany Navarové, prof. Otty Wichterle a Karla Schwarzenberga

Podmínky soutěže

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 22.4.2015 9:42  •  Přečteno: 4683x

VÝTVARNÉ UMĚNÍ A JEHO SUBVERZNÍ ROLE V OBDOBÍ NORMALIZACE – MIREK VODRÁŽKA

VÝTVARNÉ UMĚNÍ A JEHO SUBVERZNÍ ROLE V OBDOBÍ NORMALIZACE – MIREK VODRÁŽKAPrávě vychází! Demitologizační a detektivní příběh

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 17.6.2019 16:04  •  Přečteno: 2716x

Odborová organizace restaurátorů (OOR) vydává stanovisko k návrhu zákona o ochraně památkového fondu a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů (zákon o ochraně památkového fondu).

Obecná charakteristika Působnost OOR je vymezena stanovami a týká se tedy pouze otázky zaměstnanosti kvalifikovaných restaurátorů a praktik při získávání zakázek, a proto musíme konstatovat, že zákon o ochraně památkového fondu je paskvil ve svém důsledku umožňující ničení památek a zlegalizování dosavadních podvodných „pokrejvačských“ praktik kolchozních restaurátorských firem.

Autor: Michal Blažek  •  Vydáno: 30.5.2015 18:40  •  Přečteno: 4677x

Návštěvnost od 27. 11. 16

Kategorie: K O M E N T Á Ř E, Sochaři, 2020

Křeťanský brutalismus

Křeťanský brutalismusŽula, diorit, záměrně zanechané stopy hornickými kangy, velikostní akcentace dlaní a prstů, další stopy po řezání elektrickými vidiovými kotouči a další atributy spjaté se socialistickým brutalismem.

Lze vysledovat, že podjedinný tovaryš-zadavatel se obrátil k tradicím Richarda Lvího srdce, dnu svatého Bartoloměje a vybral si na to též příslušného zhotovitele. 

Žula se v sochařství používá převážně na stalinské pomníky, podobně mega tvrdý diorit obsahuje 30 % nepříliš jeduprostého olova. Sochařský rukopis může být zároveň reklamou pro firmy Flex, Bosh či Hilty vyrábějící rozbrušovačky. Touto technikou se ale špatně vykreslují detaily a obtížně modeluje vhled do hluboké duše či je skoro nemožné dvěma tisíci watty proříznout rty laskavého úsměvu. Výsledkem je piškuntálský škleb typu „přechcal jsem i pána Boha“. Zhotovitel (jinak skvělý portrétista mimo jiné Felixe Dzeržinského, zakladatele ČEKy či Julia Fučíka zakrytého na stanici Holešovická (ostatní, a to i skutečně skvělé portréty na Wikipedii) byl vyškolen hutnickými prackami, což je na soše vidět.

Pomník kardinála Berana před Křesťanskou akademií v Dejvicích od Stanislava Hanzíka.

Pomník kardinála Berana

stopy hornického kanga

vhled do hluboké duše

Žula se v sochařství

print Formát pro tisk